研究者データベース
研究者データベースTOP
> Joanna Caroline GROTE
(最終更新日 : 2024-10-16 13:34:59)
ジョアンナ キャロライン グロテ
Joanna Caroline GROTE
Joanna Caroline GROTE
所属
同志社女子大学 表象文化学部 英語英文学科
職種
准教授(特別契約教員)
研究者基礎データ
学歴・取得学位
研究業績
著書・論文歴
学会発表
講師・講演
マスコミ活動・その他
科研費・外部資金による研究
教育活動
担当授業科目
学歴・取得学位
~2011/04
University of Jyväskylä Intercultural Communication 修士課程 修了 MA in Intercultural Communication
~2002/07
University of Sussex the school of Cultural and Community Studies English Literature 卒業
著書・論文歴
著書
Foreign Female English Teachers in Japanese Higher Education: Narratives from our Quarter,80-93頁 (共著) 2020/08
著書
Migration, Diversity, and Education, Beyond Third Culture Kids,102-120頁 (共著) 2015/04
著書
NatioNILism: Belonging to the Spaces Between. Conceptualising Nation-less Identity (単著) 2011/02
論文
“Living in Liminality: LGBTQIA+ Identities in Japan” Japan Association for Language Teaching (JALT), The 2018 PanSIG Journal,99-104頁 (単著) 2019/04
論文
“Building Intercultural Connections in the Gender Studies Classroom” 京都産業大学, 『京都産業大学論集 人文科学系列』 (第52号),301-314頁 (単著) 2019/03
全件表示(8件)
学会発表
2019/06
“The Power of Self-Disclosure” (Creating Connections 2019: Empowerment for Diverse Japan)
2018/08
“Building Intercultural Connections in Multicultural Classroom” (2018異文化コミュニケーション学会国際大会および第33回年次大会)
2018/06
“Teaching Our Fish to See the Water: Why We (still) Need to Teach Gender, Continuing the Dialogue” (21st Century Education in Kansai Conference 2018)
2018/05
“Living in Liminality: LGB Identity in Japan” (PanSIG 2018)
2017/11
“Steps Toward Transgender Policy (JALT 2017 International Conference)
全件表示(10件)
講師・講演
2018/06
“Difference, Visibility & Dialogue” (関西学院千里国際中等部・高等部)
2018/05
“Difference, Visibility & Dialogue” (関西学院大阪インターナショナルスクール)
2018/02
“LGBT Lecture Series 2” (大阪国際大和田高等学校)
2017/11
“LGBT Lecture Series 1 (大阪国際大和田高等学校)
2012/05
“Developing Intercultural Skills” (関西学院大学上ヶ原キャンパス)
マスコミ活動・その他
2019/10
“Living on the Edge: The Joys and Challenges of Being Different in Japan 2019” (大会主催)
2019/06
“Empowerment for the LGBTQIA+ Community” (Moderator for Panel)
2019/05
「レインボーウィークパネルディスカッション」 (パネリスト)
科研費・外部資金による研究
2017 ~ 2020
「ヘンリージェイムズの身体表象と中間的アイデンティティの相関の研究」 基盤研究(C)
担当授業科目
Academic Skills Ⅰ(AESB)
Academic Skills Ⅱ(AESB)
Growth Mindset
Reading Ⅲ(AESA)
Reading Ⅳ(AESA)
全件表示(15件)